Multikonferencyjny projekt skierowany do przedstawicieli sektora bankowego, władz rządowych, instytucji regulacyjno-nadzorczych, firm sektora bankowego oraz środowisk naukowych.
Tegoroczna edycja odbyła się 14 czerwca 2022 r., w hotelu Novotel Warszawa Centrum (ul. Marszałkowska 94/98).
Uczestnicy debaty 30-lecia “Miesięcznika Finansowego BANK”
Sektor bankowy jest naturalnym partnerem w realizacji polityki gospodarczej, a więc monetarnej i fiskalnej państwa. Bez względu na swój charakter, czy są one podmiotami prywatnymi, państwowymi, czy jednostkami specjalnymi, banki mają kluczowy udział zarówno w realizacji przedsięwzięć rozwojowych, jak i programów związanych z zapobieganiem niepożądanym zjawiskom.
Możemy sobie wyobrazić klienta, który już w niedalekiej przyszłości podróżował będzie samochodem elektrycznym udostępnionym przez aplikację banku, zostanie pokierowany optymalną trasą nie tylko jeśli chodzi o czas dojazdu, zasięg samochodu, warunki na drodze i jego poziom zmęczenia, ale też obecność partnerskich ładowarek do samochodów elektrycznych. Usługa bankowa zapewni automatyczne rozliczenie z konta sesji ładowania. Jednocześnie automatycznie zostaną naliczone „zielone punkty” zbierane przez klienta podczas transakcji w eko-sklepach.
Podstawowe wyzwanie stojące przed sektorem lokalnych banków to przyspieszenie integracji organizacyjnej, biznesowej i technologicznej. Wyzwoli to efekt skali sektora i ograniczy koszty działania banków, by zachować konkurencyjność. Jest to szczególnie ważne wobec mega trendów, z którymi mierzy się cały sektor bankowy, w tym sektor banków spółdzielczych: globalizacji, cyfryzacji, zapewnienia cyberbezpieczeństwa, szoku regulacyjnego, zjawisk demograficznych, agendy ESG etc….
Im więcej mamy wyzwań tym większy spokój musimy zachować, działać w sposób rozsądny i bardziej współpracować. Naszą powinnością jest pacyfikować skrajności tak w życiu społecznym, jak i gospodarczym.
Efekt skali buduje przewagę konkurencyjną pod warunkiem profesjonalnego zarządzania każdym z elementów bankowego biznesu i skalibrowaniem usług do możliwości i potrzeb klienta
Ograniczenia nie leżą po stronie banków, ale wynikają z innych źródeł. Utrudnieniem są między innymi niektóre regulacje, które przeszkadzają sektorowi bankowemu w kreatywnych zachowaniach.
Kontakt dla sponsorów oraz dla uczestników z firm:
Paweł Wyżkiewicz
p.wyzkiewicz@wydawnictwocpb.pl
tel. 692 388 492
Karol Mazan
k.mazan@wydawnictwocpb.pl
tel. 512 151 989
Sprawy organizacyjne:
Marta Rakowska
m.rakowska@aleBank.pl
tel. (22) 627 59 64
Kontakt dla Mediów:
Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. 22 48 68 428, tel. kom. 723 723 769
Administrator strony www:
Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl
Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Centrum Edukacyjno-Marketingowe
ul. Solec 101/5
00-382 Warszawa
#HoryzontyBANKowości