Zakończyła się kolejna edycja konferencji Płatności Mobilne – która odbyła się podczas wydarzenia “Horyzonty Bankowości 2017 r. zorganizowanej przez „Miesięcznik Finansowy BANK” pod patronatem Związku Banków Polskich. Konferencja stała się okazją do dyskusji o rozwoju i przyszłości płatności mobilnych w Polsce, jaki możemy obserwować w ostatnich latach.
W 2015 r. szacunki wskazywały, że liczba osób korzystających w Polsce z płatności mobilnych to jedynie 1,5 do 2 mln użytkowników, w roku 2016 liczba ta wynosiła już ponad dwukrotnie do 5 mln użytkowników. Wygoda użytkowania, prostota transakcji, wzrost liczby sprzedanych smartfonów to czynniki, które stymulują wzrost liczby płatności. Banki zachęcają swoich klientów do korzystania z płatności mobilnych, które są obecnie dużo bezpieczniejsze niż transakcje kartowe czy internetowe. Specjalnie dla klientów tworzone są także różnego rodzaju usługi a także powiązane z nimi programy lojalnościowe.
Polskie Banki mają bardzo dobre doświadczenie we wdrażaniu systemów płatności mobilnych. Od lat działają usługi IKO Banku PKO BP i Peopay Banku Pekao SA, które są jednymi z większych wdrożeń w Europie. Jednocześnie w ramach współpracy w zakresie płatności mobilnych 7 banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, Getin Bank oraz PKO Bank Polski) założyło Polski Standard Płatności, wyznaczając tym samym międzybankowy standard płatności mobilnych. Wspólna platforma powinna znacząco uprościć wprowadzenie kolejnych usług. Czy w Polsce będzie jeden standard, czy też wiele?
Z punktu widzenia klienta banku najistotniejszy wydaje się fakt, że – tak jak w przypadku płatności kartowych – transakcje są bezpłatne. Presja na wzrost przychodów w każdym z banków, szczególnie w ostatnim okresie, jest bardzo wysoka. Jak wygląda model biznesowy płatności mobilnych. Kto i gdzie zarabia na tym rynku?
Konferencja Płatności Mobilne była częścią multikonferencyjnego projektu, w skład którego wchodziły:
Część przedpołudniowa:
Część popołudniowa:
Gala rankingu „50 największych banków w Polsce 2017″ Miesięcznika Finansowego BANK
Rangi wydarzeniu nadał jubileusz 25-lecia: Centrum Prawa Bankowego i Informacji.
Jubileusz 25-lecia świętował również “Miesięcznik Finansowy BANK”.
Dziękujemy za udział w tym wyjątkowym spotkaniu w gronie osób, które przyczyniły się do sukcesu polskiej bankowości.
Kontakt dla sponsorów oraz dla uczestników z firm:
Paweł Wyżkiewicz
p.wyzkiewicz@wydawnictwocpb.pl
tel. 692 388 492
Karol Mazan
k.mazan@wydawnictwocpb.pl
tel. 512 151 989
Sylwia Lewak-Jaśkowska
sylwia.jaskowska@cpb.pl
tel. 885 885 902
Sprawy organizacyjne:
Marta Rakowska
m.rakowska@aleBank.pl
tel. (22) 627 59 64
Kontakt dla Mediów:
Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. 22 48 68 428, tel. kom. 723 723 769
Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Centrum Edukacyjno-Marketingowe
ul. Solec 101/5
00-382 Warszawa