Bezpieczeństwo systemu finansowego stanowi kwestię priorytetową dla całego sektora bankowego. To jeden z tych obszarów, w którym sektor bankowy nie konkuruje, ale łączy swe siły w celu zbudowania architektury odpornej i stabilnej.
Działania te nabierają szczególnego znaczenia w obecnych realiach, kiedy to można spodziewać się nie tylko ataków ze strony zorganizowanych grup przestępczych, ale również prób destabilizacji systemu jako elementu wojny cybernetycznej.
Banki, regulatorzy i zwykli konsumenci zgodni są co do jednego: zapewnienie bezpieczeństwa korzystania z usług finansowych powinno być uwzględniane na każdym etapie budowy, funkcjonowania oraz rozwoju usług i produktów. Niestety, świadomość społeczna nierzadko nie nadąża za rozwojem zagrożeń w cyberświecie.
Niespełna co trzeci Polak odczuwa współodpowiedzialność za bezpieczeństwo finansowych usług elektronicznych, tymczasem prawie ¾ naszych rodaków scedowałoby całą odpowiedzialność za skutki ewentualnych fraudów na banki, twierdząc, iż są najważniejszym ogniwem bezpieczeństwa.
Wzorem lat ubiegłych aspekty regulacyjne, technologiczne i organizacyjne bezpieczeństwa sektora finansowego były tematem tegorocznej edycji.
Koszt udziału:
Sesja I – Problemy banków w zakresie ochrony tożsamości klientów:
Sesja II – Rozwiązania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa i ochrony tożsamości:
Sesja III – Czy możemy właściwie oddziaływać w zakresie prawidłowej ochrony klientów: