Opierając się na polskim przykładzie, bankowość dość szybko przystosowała się do zmian technologicznych, które zachodziły w minionym dziesięcioleciu. Krajowa transformacja cyfrowa sektora bankowego wciąż stanowi dobry przykład dla wielu krajów rozwiniętych. Obecnie w aspekcie technologii polskie banki dążą do ciągłej zmiany. Stale odkrywają i pogłębiają zalety chmury, AI czy uczenia maszynowego i coraz chętniej poszukują nowych, lepszych rozwiązań.
Zachodzący proces zmian technologicznych zdecydowanie przyspiesza również poza sektorem finansowym. Dziś wyzwaniem obciążonej regulacyjnie, podatkowo i prawnie bankowości będzie sprostanie rosnącym wymaganiom klienta i zachowanie pozycji lidera transformacji cyfrowej. To o tyle wymagające zadanie, że zbliżamy się do turbulentnych czasów, okresu dużych niepewności i niestabilności, trudnych decyzji odnoszących się do ochrony klimatu, rozwiązań energetycznych czy ograniczeń związanych z konsumpcją.
W przeszłości sektor bankowy utrwalił się jako gałąź gospodarki wyjątkowo stabilna i przewidywalna. Takiej bankowości klienci ufają i w oparciu o te przymioty decydują się wybierać usługi finansowe. W dłuższej perspektywie i w kolejnych dekadach wyzwaniem dla banków staje się więc pogodzenie dwóch wydawałoby się skrajnych przymiotów – stabilności i ciągłej zmiany.
Tegoroczna konferencja IT@BANK 2022 była miejscem dyskusji o przyszłości technologicznej bankowości w świecie cywilizacji elektronicznej.
SESJA I: Kryzysy szansą na odkrycie nowych rozwiązań. W poszukiwaniu strategicznych wyzwań IT.
SESJA II: Klientocentryczność czyli „back to the roots”.
SESJA III: Wyzwania, technologie i perspektywy
SESJA IV: Jak nie zmarnować „dobrego” kryzysu – Debata CIO
W aspekcie nowych technologii wydaje się, że nieustannie będzie zachodziła zmiana i stale będziemy się na nią godzili i chcieli więcej. Stałym wyzwaniem managerów jest precyzyjne określanie najlepszego kursu i kierunku rozwoju. Liczymy, że tegoroczna edycji IT@BANK ułatwi decyzje odnoszące się do technologicznej przyszłości krajowej bankowości.
Podczas konferencji zostały wręczone nagrody rankingu IT@BANK 2022 „Miesięcznika Finansowego BANK”.
Dodaj profil Miesięcznika Finansowego BANK do obserwowanych i śledź relacje online:
Dziękujemy za udział w konferencji.
“Dyskusja na temat wyzwań przyszłości oraz roli, jaką w tym zakresie mają spełniać technologie obecnie jest wyjątkowo aktualna. Trzecia dekada XXI wieku okazała się wymagająca w kontekście potrzeby zachowania stabilności gospodarczej, energetycznej czy też równowagi geopolitycznej. W przypadku sektora bankowego przykłady ostatnich globalnych kryzysów – COVID-19 i wojny na Ukrainie pokazują, że dzięki zaawansowaniu informatycznemu usługi finansowe mogą zachować wysoką wydajność także w sytuacjach skrajnych. W tym kontekście dalsze technologiczne wyzwania bankowości m.in. w zakresie relacji z klientem, funkcjonowania w okresie dekoniunktury czy też poszukiwania nowych ścieżek rozwoju jeszcze bardziej zyskują na znaczeniu.”
“Serdecznie zachęcam do udziału w wydarzeniu IT&BANK 2022, jednej z największych i najbardziej cenionych w branży finansowej konferencji IT. Jestem przekonany, że w gronie Rady Programowej, której mam zaszczyć być członkiem, przygotowaliśmy rzetelny kontent merytoryczny, traktujący o aktualnych wyzwaniach oraz przede wszystkim szansach na znalezienie nowych rozwiązań, które będą stanowiły game changer w nadchodzących czasach. Zajmiemy się również tematyką Klientocentryzmu w różnych wymiarach: Klienta, jego CX/UX oraz cyberbezpieczeństwa. Przed nami także wiele ciekawych wystąpień zawierających przegląd nowości, technologii oraz perspektyw na przyszłość. Wszystko to okraszone na zakończenie debatą szefów IT. Zapraszam do rejestracji.”
“Po ubiegłorocznym optymizmie odchodzącej pandemii wracamy do rozważań kryzysowych. Tym razem wszystko wskazuje, że przed nami dłuższy okres wyzwań, o których jeszcze rok temu nie myśleliśmy. To świat VUCA w wydaniu kryzysowym. Jak zamienić te wyzwania na szanse? Jak zbudować skuteczne strategie na czas kryzysu? O tym będziemy dyskutować w trakcie kolejnej edycji IT@BANK”
“Będziemy rozmawiać o tym co będzie naszym “NEXT BIG THING”, które jeszcze wyraźniej wesprze działania naszych cyfrowo dojrzałych instytucji i umocni ich pozycję jako najbardziej innowacyjnych organizacji finansowych na świecie.” Więcej w artykule na stronie aleBank.pl
„John F. Kennedy jest autorem prawdopodobnie najbardziej popularnego powiedzenia dotyczące kryzysu: „Chińczycy używają dwóch pociągnięć pędzlem, by napisać słowo ‚kryzys’. Pierwsze oznacza zagrożenie, drugie – szansę. W czasach kryzysu, uważaj na zagrożenie, ale rozpoznaj też rodzące się szanse”. Ostatnie kryzysy zrodziły wiele szans dla branży IT i jestem przekonany, że dobrze je wykorzystamy do wzmocnienia polskiej gospodarki. Serdecznie zapraszam na tegoroczną konferencję IT@BANK, która odbywa się w trudnych ale pełnych wyzwań czasach”
“Wdrażanie nowych technologii w bankowości to nie tylko sama technologia. To także, a może przede wszystkim, ludzie którzy stoją za pomysłem, wdrożeniem i prawidłowym działaniem. Dlatego tak ważne jest, aby właściwie podejść do człowieka, a nie tylko samych rozwiązań, jeżeli chcemy być prawdziwie innowacyjną instytucją. ”
Kontakt dla sponsorów oraz dla uczestników z firm:
Paweł Wyżkiewicz
p.wyzkiewicz@wydawnictwocpb.pl
tel. 692 388 492
Karol Mazan
k.mazan@wydawnictwocpb.pl
tel. 512 151 989
Sprawy organizacyjne:
Marta Rakowska
m.rakowska@aleBank.pl
tel. (22) 627 59 64
Kontakt dla Mediów:
Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. 22 48 68 428, tel. kom. 723 723 769
Administrator strony www:
Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl
Centrum Prawa Bankowego i Informacji
Centrum Edukacyjno-Marketingowe
ul. Solec 101/5
00-382 Warszawa
9.50 - Take advantage of the crisis to simplify Banking - Andrea Riganti, Strategic Consultant, Ab Initio Software
10.05 - Jak technologie mogą zmienić działanie funkcjonowania biznesu w czasie kryzysu? Przykłady - Karol Mazurek, Dyrektor Zarządzający Accenture w Polsce
10.15 - PANEL DYSKUSYJNY
Moderator: Karol Mazurek, Dyrektor Zarządzający, Accenture w Polsce
Uczestnicy:
11.35 - Cyberbezpieczeństwo akceleratorem transformacji cyfrowej banków - Wojciech Ciesielski, Major Accounts Manager, Fortinet
11.50 - Technologia wspierająca klienta - wyniki badania PwC - Marek Młyniec, Partner, Technology Consulting Leader w PwC
12.00 - PANEL DYSKUSYJNY
Moderator: Marek Młyniec, Partner, Technology Consulting Leader w PwC
Uczestnicy:
13.50 - Veritas Alta - Challenges, Technologies, Perspectives - Mark Shephard, International Cloud Sales Leader, Veritas Technology
14.05 - Przyszłość systemów centralnych – czy już czas na chmurę? Premiera pierwszego raportu o systemach core banking w polskiej bankowości
14.20 - Cyberbezpieczeństwo w erze informatyki kwantowej - perspektywy, zagrożenia i możliwości - Piotr Biskupski, Security SME, IBM Polska
15.25 - Bank przyszłości - co robić już teraz, aby go zbudować - Paweł Białka, Executive Partner, Gartner
15.45 - PANEL DYSKUSYJNY
Moderator: Bartłomiej Nocoń, Dyrektor Zespołu Systemów Płatniczych i Bankowości Elektronicznej, Związek Banków Polskich
Uczestnicy:
#ITBANK