Warszawa, Hotel Novotel Centrum

Forum Bezpieczeństwa Banków 2016

Termin: 10 maja 2016 r.
Czytaj więcej

Doroczna konferencja środowiska menedżerów i ekspertów bezpieczeństwa bankowego, w trakcie której omawiane zostały najważniejsze dla sektora bankowego problemy i wyzwania związane z zapewnieniem szeroko pojmowanego bezpieczeństwa.

Rozwiń pełen opis Zwiń pełen opis

Historia oszustwa jest tak długa, jak długa jest historia ludzkości. Oszuści zawsze poszukiwali luk umożliwiających osiągnięcie ich celu. Badali technologię zabezpieczeń, przebieg procesów, funkcjonowanie ludzkiej psychiki. Dlatego walka z oszustwami ma charakter wieloaspektowy: technologiczny, psychologiczny, kulturowy i społeczny.

Mottem tegorocznego forum była myśl François de La Rochefoucauld, francuskiego polityka, filozofa i pisarza, który wskazywał na cechy rządzące ludzkimi zachowaniami: hipokryzję, egoizm, słabość i próżność. – „Bywają fałsze, które tak dobrze udają prawdę, iż byłoby omyłką nie dać się im oszukać” – stwierdził.

Znajomość mechanizmów oszustw, poparta rzeczywistymi przykładami, pozwala na skuteczniejszą walkę z przestępczą patologią. Do grona prelegentów zaprosiliśmy przedstawicieli świata nauki, zajmujących się technologiami zabezpieczeń, psychologią i socjologią. Ale też i doświadczonych praktyków. W trakcie forum łączyliśmy teorię ze studiami przypadków. Z tych samych powodów nie zawęziliśmy kręgu odbiorców tylko do bankowców. Identyczne mechanizmy oszustw wykorzystywane są bowiem w ubezpieczeniach i telekomunikacji. Dlatego nasze zaproszenie adresowaliśmy także do menedżerów i ekspertów z tych sektorów. To spotkanie było polem wymiany naszych doświadczeń.

Wiodącymi tematami V Forum Bezpieczeństwa Banków były:

  1. Mechanizmy psychologiczne wykorzystywane przez oszustów, czyli manipulacje i socjotechniki stosowane przez przestępców.
  2. Dlaczego oszuści wciąż są skuteczni? Wieloaspektowy wymiar oszustwa.
  3. Jak technologia i rozwiązania proceduralno-organizacyjne mogą pomóc w walce z oszustwami?
  4. Współpraca w wymiarze sektorowym, międzysektorowym i państwowym: znaczenie, główne przeszkody oraz perspektywy.

Podczas debaty, która była swoistym podsumowaniem forum, grono ekspertów poruszyło m.in. następujące tematy:

  1. Kultura konkurencyjnego biznesu a ekspozycja na działania oszustów oraz cyberprzestępczości.
  2. Czy procedury i standardy mogą przeciwdziałać wykorzystywaniu przez oszustów tzw. ludzkich słabości?
  3. Rola biegłych i „nowej” kryminologii i kryminalistyki w tworzeniu procedur uodparniających organizacje na działania przestępcze

 

Konferencja była bezpłatna dla pracowników banków i SKOK-ów, firm ubezpieczeniowych oraz środowiska naukowego.

 

Kontakt

Współpraca i Partnerstwa:

Paweł Wyżkiewicz
pawel.wyzkiewicz@cpb.pl
tel. 692 388 492
Karol Mazan
karol.mazan@cpb.pl
tel. 512 151 989

Sprawy organizacyjne:

Marta Rakowska
m.rakowska@Bank.pl
tel. (22) 627 59 64

Administrator strony www:

Olga Kripiec
olga.kripiec@cpb.pl
tel. 723 723 756

Kontakt dla Mediów:

Emilia Ożarowska
emilia.ozarowska@cpb.pl
tel. 723 723 769

Centrum Procesów Bankowych i Informacji:

konferencje@bank.pl
ul. Solec 101/5
00-382 Warszawa